19. syyskuuta 2017

title=

K-ryhmä aikoo määritellä uudelleen suomalaisen ruokakaupan hinta-laatusuhteen

19.2.2015

K-ryhmä on päättänyt, että suomalaisten ruoan laatu ei saa laskea kuluttajien ostovoiman heikentymisen myötä. Hintojen on oltava edullisia, mutta käynnissä oleva hintakilpailu ei saa vaikuttaa suomalaisen ruoan laatuun tai ruoantuotannon ja elintarviketeollisuuden elinvoimaisuuteen kielteisellä tavalla.

– Tämä on sekä–että-asia. Velvollisuutemme on tarjota suomalaisille kuluttajille molempia, sekä oikeaa hintaa että laatua, tuoreutta, kotimaisuutta ja monipuolisuutta. Aiomme nyt määritellä suomalaisten ruokapöytien hinta-laatusuhteen uusiksi, kertoo Keskon pääjohtaja Mikko Helander.

K-ryhmä kysyi viime syksynä yli puolelta miljoonalta suomalaiselta, mitä he haluavat ruokakaupalta ja mihin tuotteisiin he toivoisivat hintojen alennusta. Tutkimus osoitti, että suomalaisten toiveet eivät liity pelkästään yksittäisten tuotteiden halpuuteen. Ruoan tulisi olla sekä aiempaa edullisempaa että laadukkaampaa. Kuluttajilta tulleen viestin pohjalta K-ryhmä alensi 400 tuotteen hintoja pysyvästi.

K-ryhmän tänään käynnistämä 10-ateria-avaus on yksi osoitus siitä, että suomalaisten kuluttajien ateriaan mahtuu sekä sopiva hinta että laatu. Huomisesta lähtien K-ryhmä tarjoaa asiantuntijoidensa kehittämiä ja testaamia laadukkaita sekä terveellisiä aterioita, jotka ravitsevat nelihenkisen perheen alle 10 eurolla.

Tämä on K-ryhmältä vasta ensimmäinen askel suomalaisen ruokakaupan hinta-laatusuhteen uudelleenmäärittelyssä. Kuluvan vuoden aikana koko K-ryhmä tulee tekemään joukon muita avauksia.

 

Vastuullista ruokakauppaa

Kilpailukykyinen hinta on suomalaisessa ruokakaupassa edellytys, mutta arvojensa mukaisesti ja maailman vastuullisimpana ruokakauppana K-ryhmän tehtävänä on huolehtia koko elintarvikeketjun hyvinvoinnista.

– Sekä suomalaisen ruoantuottajan että kuluttajan pitää voida hyvin. Vastuumme ruoasta kantaa pellolta pataan, myös silloin kun ajat ovat vaikeat, Helander jatkaa.

Tukeakseen kotimaista ja paikallista tuotantoa K-ryhmä järjestää kevään aikana eri puolilla Suomea kuusi Lähiruokatreffit-tilaisuutta. Lähiruokatreffeille kutsutaan noin 500 pientä yritystä esittelemään tuotteitaan K-kauppiaille, jotka voivat vapaasti valita kauppoihinsa paikallisten asiakkaiden arvostamia tuotteita.

 

Lisätietoja: 
Pääjohtaja Mikko Helander, Kesko Oyj, puh. 010 53 22301 
Päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala, puh. 010 53 22211 

Kesko kuuluu maailman 100 vastuullisimman yrityksen joukkoon. Olemme vähittäiskaupan osaaja, jonka ketjuilla on noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Kauppojemme kautta tuomme elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään.

Jaa

Uusimmat videot

Palveluksessa